وبلاگ

رئیسی : رفع مشکلات ازدواج جوانان ، اشتغال و مسکن مورد تأکید دولت

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان یزد ، عصر امروز (پنج‌شنبه) در منطقه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مهریز حضور یافت و از واحدهای مسکونی ساخته شده بازدید کرد .

رئیس جمهور همچنین ضمن گفتگوی بی‌واسطه با برخی ساکنان این واحدهای مسکونی میزان رضایت آنها از خانه‌های ساخته شده و نیز شرایط پرداخت اقساط آن را جویا شد .

در ادامه با حضور و دستور رئیسی و با نام حضرت زهرا (س) عملیات اجرایی ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۴ شهر تفت ، ابرکوه ، اردکان و کاریزبوم آغاز شد .

با دستور رئیس جمهور همچنین عملیات واگذاری ۳۳۰ واحد مسکن ویلایی یک طبقه حیاط‌دار در شهرهای مهریز و یزد آغاز شد .

رئیسی در ادامه در جمع اهالی این منطقه حضور یافت و در سخنان کوتاهی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) ، عشق به اهل بیت(ع) ، دین‌مداری و ولایتمداری را از ویژگی‌های برجسته مردم استان یزد بویژه شهرستان مهریز عنوان کرد و گفت : از حضور در جمع عاشقان اهل بیت(ع) و محبان حضرت زهرا(س) بسیار خرسندم و همچنین بسیار خوشحالم که با اقدامات صورت گرفته و مشارکت شما مردم مشکل مسکن بخش قابل توجهی از اهالی این منطقه در حال مرتفع شدن است .

رئیس جمهور واحدهای مسکونی تک واحدی و حیاط‌دار این شهر را متناسب با فرهنگ مردم این منطقه عنوان کرد و گفت : تجربه‌ای که در شهرستان مهریز با موفقیت انجام شده باید در دیگر نقاط استان بلکه نقاط مختلف کشور تکرار شود .

رئیسی ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در یزد ، گفت : ما در دولت مصمم هستیم دغدغه‌ها و مشکلات اولویت‌دار مردم از جمله مشکل مسکن را حل کنیم و امیدواریم با روحیه انقلابی و جهادی وزرا، استانداران و مسئولین شهرستان‌ها، کاهش مستمر مشکلات شما مردم را شاهد باشیم.

رئیس جمهور در ادامه رفع مشکلات در زمینه ازدواج جوانان ، اشتغال و مسکن را از جمله موضوعات بسیار مهم مورد تأکید دولت دانست و اظهار داشت : هر چه در حل این مسایل اهتمام بیشتری داشته باشیم به همان میزان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود .

رئیسی با بیان اینکه حفظ اصالت و تربیت دینی از مسایل بسیار مهم در حفظ کانون و بنیان خانواده است ، گفت : بحمدالله مردم عزیز و انقلابی یزد که به استان قنات و قنوت و دارالعباده مشهور است به مسأله محوری خانواده توجه ویژه‌ای دارند و نباید بگذارند این مسأله مهم مورد تهدید واقع شود .

رئیس جمهور اظهار داشت : امروز یکی از بحران‌های جدی در جوامع بشری فروپاشی بنیان خانواده‌هاست ، اما به برکت اهل بیت(ع) در کشور ما کانون گرم و صمیمی خانواده همچنان اصل و محور است .

رئیسی همچنین در پایان با اشاره به مزیت‌های بزرگ موجود در استان یزد از جمله در حوزه صنعت ، کشاورزی و گردشگری بر لزوم توجه ویژه به این ظرفیت‌ها برای رفع مشکل اشتغال مشکل جوانان این استان تأکید کرد .

منبع : ایسنا