وبلاگ

بهترین محله‌های تهران برای زندگی


برای خرید خانه در شهر گرانی مانند تهران چطور باید محله مناسب را انتخاب کرد ؟ طبق یک تحقیق دانشگاهی ، مناطق سه ، شش ، یک ، دو و پنج توسعه‌ یافته‌ ترین مناطق تهران برای زندگی هستند .

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که می خواهند خانه‌‌ ای گران‌ تر اما با دردسر کمتر داشته باشید . محله‌هایی چون دروس ، قلهک ، دولت ، ونک ، سیدخندان و میرداماد را به شما توصیه می‌کنیم .

این محله‌ها علاوه بر اینکه زنده و شلوغ هستند دارای دسترسی آسان به همه امکانات شهری‌ هستند .

محله های گران و لوکس در منطقه ۱

محله هایی مانند ازگل ، اقدسیه ، الهیه ، اوین ، باغ فردوس ، تجریش ، دار آباد ، درکه ، دربند ، زعفرانیه ، فرمانیه ، فرشته ، قیطریه ، کامرانیه ، محمودیه ، ولنجک و نیاوران در منطقه یک تهران واقع شده‌اند و جزو بالا شهر تهران به محسوب می شوند .

اگر قصد خرید خانه دارید باید بدانید که متوسط قیمت در این محله های نسبت به محله های دیگر بالاتر است .

این محله‌ها یادآور بافت روستایی برای شما هستند . در این منطقه می‌توانید خانه‌های ویلایی و باغ‌های میوه فراوانی را پیدا کنید . ترکیبی از معماری سنتی و مدرن را می‌توانید در این منطقه مشاهده کنید .

مراکز تفریحی و تجاری بی‌ شماری در این منطقه وجود دارد .

مراکز فرهنگی مانند فرهنگسرای نیاوران ، نگارخانه جماران ، کاخ نیاوران ، کاخ‌موزه سعدآباد و فرهنگسرای ملل از جمله جذابیت‌های گردشگری این منطقه محسوب می شود .

امامزاده صالح در میدان تجریش و امامزاده قاسم در در بند نیز صفای خاصی به این محله های بخشیده است .

محله های برتر در منطقه ۳ تهران

محله هایی مانند اختیاریه ، پاسداران ، دروس ، دولت ، دیباجی ، جردن ، ولیعصر ، سیدخندان ، ظفر ، قلهک ، ونک و میرداماد از جمله محله های برتر در منطقه ۳ تهران هستند که جزو محله‌های خوب برای زندگی هستند . محله هایی که در این منطقه وجود دارند جزو محله‌ های اصیل و قدیمی تهران به شمار می‌روند .

این منطقه دارای ۷۳ پارک و بوستان است و از این نظر با استاندارد های جهانی مطابقت دارد .

فرهنگسرای ارسباران ، پارک موزه آب ، مجموعه سینمایی پردیس ملت و کتابخانه استاد شهریار از جمله مراکز فرهنگی در این منطقه هستند . مجموعه ورزشی انقلاب نیز در این منطقه قرار دارد و بر اهمیت آن افزوده است .

محله های خوب تهران در منطقه ۶

محله‌های نصرت ، کشاورز ، امیرآباد ، یوسف‌آباد ، بهجت‌آباد، کریم‌خان ، ساعی و آرژانتین در منطقه ۶ تهران واقع شده‌اند و محله های خوبی برای زندگی به شمار می‌روند .

این منطقه دارای بافت اداری و تجاری است و دانشگاه‌های صنعتی کبیر و تهران را در خود جای داده است .

فرهنگسرای سرو و شفق و کتابخانه شهید جهان‌ آرا نیز از جمله مراکز فرهنگی این منطقه محسوب می شود .

بهترین محله در منطقه ۲ تهران

منطقه ۲ تهران از جنوب به خیابان آزادی ، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران می‌رسد .

محله هایی مانند آریاشهر (صادقیه) ، شهرآرا ، ستارخان ، گیشا ، شهرک ژاندارمری ، شهرک غرب ، سعادت آباد و طرشت از جمله محله های این منطقه هستند که برای زندگی مناسب هستند .

محله های خوب تهران در منطقه ۵

این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز ، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و بزرگراه شیخ فضل الله نوری ، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و جناح و منطقه ۲ شهری و از غرب به منطقه جدید ۲۲ شهری و استادیوم آزادی می‌رسد .

محله های کن ، شهر زیبا ، شهران ، مهران ، آریا شهر ، جنت‌ آباد ، پونک ، پیامبر ، باغ فیض ، سردار جنگل ، شهرک آپادانا ، شهرک اکباتان ، اشرفی اصفهانی ، سولقان ، حصارک ، بیمه و بلوار فردوس در این منطقه قرار دارند و جزو محله های خوب تهران برای زندگی محسوب می شوند .

از جمله جاذبه‌های این منطقه می‌توان به پارک ارم و باغ وحش ارم اشاره کرد . مرکز خرید تیراژه نیز در این منطقه قرار دارد و بر ارزش و اهمیت آن افزوده است .

سند. سینما اریکه ایرانیان ، پردیس سینمایی شهرک و سینما برج میلاد از جمله مراکز فرهنگی این منطقه محسوب می شوند .

مناطق بالاشهر تهران برای زندگی

تهران یکی از کلانشهرهای ایران است که دارای ۲۲ منطقه می باشد . مناطق بیست و دو گانه تهران از سطوح متفاوتی از امکانات برخوردار هستند .

نمی توان در سمت شمالی این شهر یک خط فرضی کشید و صرفا آن منطقه را بالاشهر تهران عنوان کرد . برای بالاشهر دانستن هر منطقه یک سری شاخص ها معیار ارزیابی قرار می گیرند.

  • بر اساس شاخص اشتغال و تراکم نسبی جمعیت ، مناطق ۱ ، ۳ ، ۶ و ۷ بهترین مناطق پایتخت هستند .
  • از لحاظ بررسی سواد ، میزان طلاق و میزان جرم و جنایت ، منطقه ۶ در بهترین گزینه است .
  • طبق شاخص هایی مانند تعداد مراکز درمانی در منطق ه، ایستگاه‌های امداد آتش‌ نشانی ، مراکز آموزشی ، پارک ها ، مراکز تفریحی و میدان‌های میوه و تره‌ بار فقط منطقه ۶ تهران بهترین وضعیت را دارد .
  • از نظر بررسی تعداد مراکز فرهنگی و تفریحی مانند کتابخانه ، مراکز ورزشی و … مناطق ۱ تا ۶ تهران از بهترین مناطق پایتخت محسوب می شوند .

خلوت‌ترین منطقه تهران کدام است؟

اگر شلوغی را دوست ندارید و می خواهید در منطقه‌ای آرام و خلوت سکونت داشته باشید ، خوب است منطقه ۹ را برای زندگی انتخاب کنید .

در این منطقه ۱۷۴ هزار و ۱۱۵ نفر سکونت دارند که کمترین میزان جمعیت در مناطق ۲۲ گانه تهران به شمار می‌رود .


شلوغ‌ترین منطقه تهران کدام است؟

تهران شهر شلوغی است ، اما برخی از مناطق نسبت به منطقه‌ های دیگر جمعیت بیشتری را در خود جای داده‌ است .

منطقه ۴ تهران تعداد ۹۴۷ هزار و ۲۶۱ نفر را در خود جای داده است و شلوغ‌ ترین منطقه تهران محسوب می شود .

آلوده‌ ترین مناطق تهران کدامند ؟

اگر برایتان مهم است که در آلوده‌ترین مناطق تهران زندگی نکنید ، حواستان را جمع کنید که در منطقه ۱۵، ۲۰ و ۱۱ تهران خانه نگیرید .

این مناطق آلوده‌ ترین مناطق تهران محسوب می شوند . خوب است بدانید که حساس ترین مراکز دولتی و حکومتی در منطقه ۱۱ تهران قرار دارند .

بهترین محله تهران برای زندگی کجاست؟

  • بهترین محله تهران برای زندگی کم دردسر و در اختیار داشتن هوای خوب و پاک و تردد آسان و خروج از منطقه طرح و ترافیک و زوج و فرد قدیم و جدید و دسترسی آسان به استان البرز و اتوبان های شهر ، مناطق غربی پایتخت مثل منطقه ۲۲ است .
  • بهترین محله تهران برای زندگی بستگی به بودجه شما ، سلیقه شما ، انتظارات برای سرمایه گذاری روی مسکن و هم چنین بودجه شما برای اجاره آپارتمان مسکونی دارد .
  • تهران ، بهترین محله ای برای همه جور سلیقه ندارد . حتی منطقه ۱ که مملو از محلات لاکچری نشین و متمول و گران و محصور در اکو سیستمی کوهستانی است ، شاید چند سال آینده با توسعه مال ها و افزایش ترافیک ، گزینه جذابی برای زندگی بلند مدت ، به نسبت سایر مناطق شهری ، نباشد .