وبلاگ

کار نیمه‌ تمام احمدی‌ نژاد در دولت رئیسی

پزشکیان نماینده تبریز : احمدی‌ نژاد با آن درآمد نفتی ۲/۵ میلیون مسکن ساخت ، چطور وعده ۴ میلیون مسکن داده‌اند ؟

آقای احمدی‌ نژاد با آن همه پولی که به دست آورد ، نفت گران شده بود و قیمت آن بالای ۱۲۰ و ۱۴۰ دلار بود و تازه ۶-۷ سال اول می‌توانست بفروشد و پول هم به کشور باز می‌گشت ، کلا توانست ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن را آغاز کند که به صورت کامل هم به پایان نرسیدند و در ادامه تکمیل شدند حتی بخشی از مسکن مهر هنوز هم مانده است .

مسعود پزشکیان ، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات نسبت به نحوه عملکرد رئیس سازمان برنامه و بودجه و اینکه گفته می‌شود دو قانون جهش تولید مسکن و رتبه‌ بندی معلمان به تحلیل عدم تخصیص اعتبار از سوی این سازمان با موانع رو به رو شده است ، گفت : مشکل این کارها فقط آنجا نیست ، مساله این است که ما یک منابع محدود داریم و یک تقاضاهایی که نامحدود است .

طبیعتا این منابع محدود را نمی‌شود به همه تقاضاها تخصیص داد . نمایندگان به واسطه اینکه ارتباط مستقیمی با مردم دارند ، نیازها و دغدغه‌ های جامعه را می‌شنوند بعد می‌آیند برایش قانون و مصوبه تصویب می‌کنند ؛ اما دولت چنین پولی را نداشته و ندارد .

در ادامه این روند آن مسئولی که مجری است گرفتار این می‌شود که این پول را از کجا تامین کند . تورم از کجا به وجود می‌آید ؟ از جایی که پولی وجود ندارد و شما برایش تقاضا درست کرده‌اید که اگر پول را ندهید فحش می‌خورید و با آماج انتقادات مواجه می‌شوید و اگر بدهید یعنی تورم را افزایش داده‌اید و این معضلی است که از خیلی وقت پیش وجود داشته است و اختصاص به این مجلس هم ندارد ؛ لذا به نظرم‌ وقتی منابع محدود است ، میرکاظمی آنطور که گفته می‌شود مقصر نیست .

در بحث حقوق فرهنگیان در کلیت قضیه تقصیر دارند چرا که باید تدبیر می‌کردند تا اینطور نشود که معلم شب عید حقوق دریافت نکرده باشد . اما اینکه چگونه باید این را مدیریت می‌کردند ، خب بودجه یک سال قبل مصوب شده بود این را طی یک سال باید بررسی و اجرایی می‌کردند تا اینکه کار به شب عید نرسد .


منبع : تازه نیوز