وبلاگ

کاهش قیمت تمام‌ شده مسکن با رشد تولید در حوزه مصالح ساختمانی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حوزه محصولات ساختمانی میزان تولید و رقابت‌ پذیری پایین باعث شده قیمت تمام‌ شده محصولات افزایش غیرقابل قبولی پیدا کند ، گفت : آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان محصولات ساختمانی را داریم تا با افزایش تولید و رقابت در این حوزه سرمایه در گردش را افزایش دهیم .

علی حیدری با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی در کشور تولید است ، گفت : در سنوات گذشته بخش اعظمی از محصولات مورد نیاز از خارج از کشور وارد می‌شد که سال به سال این وابستگی کاهش می‌یابد .

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد : هر چه تولید در کشور افزایش یابد سرمایه و اشتغال نیز افزایش پیدا می‌کند و می‌توانیم به عنوان صادرکننده در جهان مطرح شویم .

وی با اشاره به اینکه با افزایش صادرات درآمد بیشتر می‌شود و تورم خود به خود کاهش می‌یابد ، افزود : تورم زمانی به وجود می‌آید که نقدینگی انباشته شود و در بازار خاصی سرازیر شود در صورتی که با ورود نقدینگی به تولید تورم مهار می‌شود .

حیدری بیان کرد : با افزایش تولید سرمایه‌های نهفته و خوابیده وارد کار می‌شود و چون سرمایه در جریان است انباشت نقدینگی و تورم امکان‌ پذیر نیست و اشتغال افزایش چشم‌ گیری پیدا می‌کند .

وی تصریح کرد : در حوزه محصولات ساختمانی میزان تولید و رقابت‌پذیری پایین باعث شده قیمت تمام‌ شده محصولات افزایش غیرقابل قبولی پیدا کند و قیمت تمام شده مسکن سرسام‌ آور باشد .

حیدری ادامه داد : آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان محصولات ساختمانی را داریم تا با افزایش تولید و رقابت در این حوزه سرمایه در گردش را افزایش دهیم .

منبع : فارس