وبلاگ

سال جدید خانه بخریم یا نه ؟

سال ۱۴۰۱ ، بازار سکه ، طلا و دلار سه بازار پربازده مالی بودند . خودرو در رتبه چهارم و مسکن قبل از بورس در رتبه پنجم قرار داشت . اما روند مسکن در سال آینده چگونه است ؟ آیا سال آینده باید خانه بخریم یا نه ؟

کارشناسان اقتصادی بسیاری می‌گویند سال آینده بهترین بازار ، بازار ملک و زمین است و احتمالا بیشترین بازدهی مربوط به این دو بازار باشد .

از آن جمله پیمان مولوی ، کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد : اگر فردی سرمایه برای خرید مسکن دارد بهتر است اولین خانه‌ای را که هر جا دید بخرد . چون با روند فعلی قیمت مسکن مدام در حال رشد است و ما هر روز از خانه‌دار شدن فاصله می‌گیریم .

پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲

به گفته این کارشناس احتمالا قیمت مسکن تا خرداد ماه ۱۴۰۲ به طور متوسط ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند .

این کارشناس بازارهای مالی افزود : به احتمال زیاد رشد بازار مسکن از دی‌ماه امسال تا خرداد سال آینده به ۴۰ درصد خواهد رسید . دلیل آن هم تصمیمات و سیاست‌های بانک مرکزی است که بازاری را محدود می‌کند و تقاضا را به سمت بازار دیگر می‌برد .

یکی دیگر از دلایلی که کارشناسان بازار مسکن را توصیه می‌کنند این است که برخلاف بازار سرمایه و یا ارز ، دولت امکان دخالت و دستکاری در این بازار را ندارد و این بازار جدای از دیگر بازارها روند رشد طبیعی خود را طی می‌کند .

این کارشناس بازارهای مالی بیان کرد : اما بازار مسکن بازاری عادلانه است و کسی نمی‌تواند تصمیمات جدید و عجیب برای این بازار بگیرد ؛ مشاهده کردید که مالیات بر خانه‌های لوکس هم در نهایت تصویب نشد زیرا این بازار تحت تسلط در نمی‌آید .

منبع : دیلی اکسچنج