وبلاگ

هزینه برای نهضت ملی مسکن فقط ۲۷ هزار میلیارد تومان ( پول‌ها به صندوق ملی مسکن واریز نشد )

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با بیان "صندوق طفلی است که باید وزنه ۱۵۰ کیلویی را بلند کند"گفت : صندوق درگیر چالش‌های درون و برون گروهی است .

شهریورماه سال گذشته رئیس مجلس طی نامه‌ای قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ کرد ، قانونی که بر اساس آن دولت طرح نهضت ملی مسکن را برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن و در مجموع 4 میلیون مسکن تا سال 1404 اجرایی کرد .

بر اساس ماده 3 قانون مذکور برای ایجاد هم‌افزایی ، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن ، با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی موضوع این قانون ، حداکثر تا سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون باید «صندوق ملی مسکن» تشکیل می‌شد . این در حالی بود که بیش از یکسال پس از ابلاغ قانون ،‌ رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی طی حکمی با استناد به صورتجلسه هیئت امنا صندوق ملی مسکن با شماره 348/14/ص مورخ 1401/03/11 «مسعود رهنما» را برای مدت 4 سال به عنوان «عضو هیات عامل» و به استناد ماده (13) اساسنامه صندوق به مدت 2 سال به عنوان «رییس هیئت عامل صندوق ملی مسکن» منصوب کرد .

طی 2 ماه اخیر مدیرعامل صندوق ملی مسکن با چالش‌هایی مواجه بوده که به گفته خودش هم بیرونی بوده هم درونی. وی یکی از موانع پیش روی صندوق ملی مسکن را نگاه «زیربخشی» به آن عنوان کرد و گفت : اساسنامه صندوق ملی مسکن باید اصلاح شود .

رهنما با بیان این‌که صندوق ملی مسکن یک «طفل» است که باید کاری کرد بتواند وزنه 150 کیلویی را بلند کند، پیش نیاز این وزنه‌برداری را استفاده از داروهای تقویتی عنوان کرد .

منبع : تسنیم